Your browser does not support JavaScript!
94 11 آبان 96

Z4 کانسپت جدید ب ام و

Z4 کانسپت جدید ب ام و
Z4 کانسپت جدید ب ام و

ب‌ام‌و Z4 را به عنوان یک خودرو اسپرت و یک رودستر کلاسیک، می توان یکی از شاخص ترین محصولات ب ام و دانست که در نسل های اخیر خود به عنوان زیباترین مدل این کمپانی نیز مطرح بوده است  ، حالا اما ب ام و در آستانه عرضه جایگزینی برای این مدل قرار گرفته و در همین راستا پیش نمایشی از این محصول جدید را به جهانیان معرفی کرده است.

ب‌ام‌و سرانجام در ضیافت پبل بیچ  کانسپت Z4 را رونمایی کرد.این کانسپت پیش‌نمایشی از نسل آینده ی رودستر Z4 این شرکت است. Z4 کانسپت نشانه‌های زیادی از طراحی سنتی رودسترهای ب‌ام‌و دارد که ازجمله ی آن‌ها می‌توان به فاصله ی محوری کشیده،  نیم‌رخ کم ارتفاع و بخش عقبی کوتاه اشاره کرد. این کانسپت همچنین کاپوت کوتاهی دارد که موجب می‌شود نسبت به رودسترهای قبلی ب‌ام‌و، مکان راننده بیشتر به مرکز خودرو نزدیک باشد.
در نمای جلویی این رودستر کانسپت، برخلاف رویه ی معمول محصولات ب‌ام‌و، ازچراغهای عمودی استفاده شده است علاوه بر اینکه بجای میله‌های عمودی ساده در جلوپنجره نیز طرح پیچیده‌ای به کار رفته است. 
در بخش جلویی Z4 کانسپت قطعه‌ای فیبر کربنی V شکلی در میانه ی سپر کار شده که نمای زیبایی را ایجاد کرده است. در عقب نیز چراغ‌های باریک L شکل بسیار زیبایی دیده می‌شوند درحالی‌که در اینجا هم از فیبر کربن استفاده شده و دو سر اگزوز به شکل متوازی‌الاضلاع هم درون آن تعبیه شده است. به گفته ی ب‌ام‌و، طراحی کابین Z4 کانسپت به‌گونه‌ای انجام گرفته که ارتباط و اتصالی بصری بین نمای بیرونی و داخلی آن برقرار گردد. به همین دلیل بخش درونی Z4 صرفاً با استفاده از یک زه کرومی از بیرون جدا شده است. ویژگی جالب کابین این رودستر کانسپت این است که صندلی راننده، درِ سمت راننده، کنسول مرکزی و صفحه آمپر به رنگ مشکی هستند درحالی‌که به پیروی از رنگ بیرونی، صندلی سرنشین، نیمی از داشبورد و درِ سمت سرنشین به رنگ نارنجی هستند.
سازندهٔ آلمانی هنوز جزئیات قوای محرکه ی نسل جدید Z4 را اعلام نکرده است اما اخیراً اطلاعاتی از این خودرو افشا شده است که احتمالاً صحت خواهند داشت. طبق این گزارشات، Z4 جدید در ایالات‌متحده در تیپ پایه با یک موتور چهار سیلندر به قدرت 195 اسب بخارعرضه خواهد شد درحالی‌که مدل‌های بالاتر با موتورهای چهار سیلندر 250 اسب بخاری و شش سیلندر خطی 340 اسب بخاری ارائه خواهند شد. همچنین برخلاف همتای ژاپنی Z4 یعنی تویوتا سوپرا که فقط با گیربکس اتوماتیک تولید خواهد شد، امکان انتخاب میان گیربکس‌های دستی و اتوماتیک برای این رودستر آلمانی وجود خواهد داشت.


 

نظرات کاربران

نظر و پیشنهاد شما

{{message}}