Your browser does not support JavaScript!
123 28 آبان 96

T پورشه 911 کاررا

T پورشه 911 کاررا
T پورشه 911 کاررا


پورشه وعده داده که مدل‌های ویژه بیشتری از ۹۱۱ را ارائه خواهد کرد و حالا یکی از آن‌ها با نام کاررا T معرفی شده است که حرف T در نام آن از کلمه ی Touring گرفته شده است. این خودرو که از 911 T سال 1968 الهام گرفته است را می‌توان به‌عنوان یک 911 R ارزان‌قیمت در نظر گرفت. در کاررا T پورشه اقداماتی را جهت کاهش وزن انجام داده که ازجمله ی آن‌ها می‌توان به حذف صندلی‌های عقب و موارد عایق صدا اشاره کرد. حتی در این خودرو نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هم حذف شده است.

وزن 911 کاررا تورینگ 20 کیلوگرم نسبت به نسخه ی معمولی کاررا کاهش پیدا کرده که این یعنی وزن آن به 1425 کیلوگرم رسیده است؛ اما ویژگی‌های این مدل جدید صرفاً در کاهش وزن خلاصه نمی‌شود بلکه کاررا  T از ویژگی‌هایی سود می‌برد که در نسخه ی استاندارد کاررا پیدا نمی‌شوند. یکی از این ویژگی‌ها سیستم مدیریت تعلیق فعال پورشه یا به‌طور مخفف PASM است که تا 2 سانتیمتر ارتفاع خودرو از سطح زمین را کاهش می‌دهد.

علاوه بر این، کاررا T به پکیج Sport Chrono به همراه گیربکس دستی با ضرایب کوتاه‌تر و همین‌طور دسته‌دنده ی کوتاه‌تر نیز مجهز شده است. برای تقویت هندلینگ و مانور پذیری نیز سیستم فرمان گیری چرخ های عقب به‌صورت سفارشی ارائه شده است یعنی چیزی که در کاررای معمولی نمی‌توان سفارش داد. در سینه ی این مدل جدید اما همچنان همان موتور 3 لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو حفظ شده است که 370 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال این نیرو در حالت استاندارد توسط یک گیربکس دستی صورت می‌گیرد.

هرچند 911 تورینگ برای کسانی ساخته شده که به دنبال تجربه ی خالص رانندگی هستند اما بااین‌حال هنوز هم پورشه به‌صورت سفارشی گیربکس اتوماتیک PDK را برای آن ارائه کرده است. در این صورت شتاب صفرتاصد خودرو به 4.2 ثانیه می‌رسد و می‌تواند ظرف 14.5 ثانیه هم به سرعت 200 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند درحالی‌که حداکثر سرعت آن تغییری ندارد. کاررا T بر روی رینگ های جدید 20 اینچی قرار گرفته که از مدل اسپرت ‌تر کاررا S قرض گرفته شده‌اند.

نظرات کاربران

نظر و پیشنهاد شما

{{message}}