Your browser does not support JavaScript!
97 21 آذر 96

سنا، هایپرکار جدید مک لارن

سنا، هایپرکار جدید مک لارن
سنا، هایپرکار جدید مک لارن

نهایتاً پس از انتظاری طولانی، مک لارن هایپرکار جدید خود را معرفی کرد. این خودرو که قبلاً با نام P15 شناخته می‌شد، رسماً سنا نام گرفته است. این نام به یاد آیرتون سنا، راننده ی افسانه‌ای فرمول یک انتخاب شده که در سال‌های 1988، 1990 و 1991 در تیم مک‌لارن قهرمان جهان شد.

مک‌لارن خود اذعان داشته است که سنا افراطی‌ترین خودروی جاده‌ای است که تابه‌حال تولید کرده است. البته این هایپرکار در درجه ی اول برای استفاده در پیست ساخته شده است اما خودرویی کاملاً قانونی و خیابانی محسوب می‌شود. 

ساختار بسیار سبک‌وزن سنا با یک شاسی فیبر کربنی که از پلت‌فرم 720S  گرفته شده است، وزن آن‌را به عدد فوق‌العاده ی تنها 1198 کیلوگرم رسانده است که سبک‌ترین خودروی جاده‌ای مک‌لارن لقب می‌گیرد. برای مقایسه، سنا حدود 220 کیلوگرم وزن کمتری نسبت به 720 S دارد. علاوه بر این، به آئرودینامیک این هایپرکار نیز بسیار توجه شده به‌نحوی‌که اتاق آن به شکل قطره ی اشک طراحی شده است؛ اما غیرازاین، در جلو و عقب سنا از جدیدترین نسل سیستم آئرودینامیکی فعال مک‌لارن استفاده شده است که به گفته ی سازنده، داون‌فورس و کنترل آئرودینامیکی را تا سطح بی‌سابقه‌ای افزایش داده است.

ازجمله ی ویژگی‌های آئرودینامیکی سنا می‌توان به تیغه‌ها، فلپ‌های متحرک مخفی در ورودی‌های هوا و بال عظیم عقب اشاره کرده که آخری بیش از همه توجه را به خود جالب می‌کند و یکی از ویژگی‌های ظاهری جذاب خودرو محسوب می‌شود.

اما مک‌لارن هنوز اعداد و ارقام عملکردی هایپرکار جدید خود را اعلام نکرده و نگفته این ماشین چقدر سریع است و صرفاً به بیان «عملکردی وحشیانه» بسنده کرده است. بااین‌حال می‌توان از یکی از قدرتمندترین مک‌لارن‌های جاده‌ای تاریخ انتظار داشت که ظرف 2.5 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت رسیده و توانایی دستیابی به حداکثر سرعتی بیش از 320 کیلومتر در ساعت را داشته باشد. برای وارد شدن به شاهکار جدید مک‌لارن باید درهای فیبر کربنی آن‌را به سمت بالا باز کرد. این درها دارای پنجره هایی دوتکه هستند که قسمت بالایی آن‌ها ثابت بوده و قسمت پایینی باز می‌شود. علاوه بر این، در قسمت میانی درها نیز قسمتی شیشه‌ای کار شده است که به گفته ی مک‌لارن موجب حس افزایش فضای داخلی می‌شود.

غربیلک  فرمان سنا عاری از هرگونه دکمه و سوئیچ است درحالی‌که یک نمایشگر بسیار باریک و ساده هم در جلوی راننده قرار گرفته که دور موتور ، دنده ی درگیر و سرعت خودرو را نشان می‌دهد.

نظرات کاربران

نظر و پیشنهاد شما

{{message}}