Your browser does not support JavaScript!
128 2 دی 96

نسل جدید آستون ‌مارتین ونتیج

نسل جدید آستون ‌مارتین ونتیج
نسل جدید آستون ‌مارتین ونتیج

همان‌طور که وعده داده شده بود، آستون مارتین نسل جدید مدل ونتیج خودرو را معرفی کرد. جایگزینی خودرویی مانند ونتیج با نمونه ی جدید کار فوق‌العاده دشواری است که به نظر می‌رسد آستون‌مارتین به‌خوبی از پس آن برآمده باشد تا جایی که اگر DB11 را آغازگر عصر جدیدی در تاریخ آستون‌مارتین بدانیم، ونتیج جدید به دنبال تحقق کامل آن است. در این ماشین، همه‌چیز از شاسی و قوای محرکه گرفته تا تکنولوژی‌ها و ویژگی‌های آئرودینامیکی به‌طور کامل جدید هستند.

بررسی جدیدترین فرزند آستون را با طراحی بیرونی آغاز می‌کنیم. در طراحی این ماشین نشانه‌ها و ویژگی‌هایی از مدل DB10 بکار رفته است یعنی خودرویی که تنها در تعداد 10 دستگاه انحصاراً برای فیلم Spectre جیمز باند ساخته شد و به همین دلیل ونتیج جدید تا حد قابل‌توجهی از دیگر ساخته‌های آستون‌مارتین متمایز شده است تا جایی که مدیر بخش طراحی بیرونی آستون‌مارتین آقای «Miles Nurnberger»  در این رابطه گفته است که اگر DB11 یک نجیب‌زاده باشد، ونتیج جدید یک شکارچی است.


درحالی‌که ویژگی طراحی اصلی ونتیج یعنی یک کوپه ی موتور جلو با سقف کوتاه همچنان در نسل جدید حفظ شده است ولی این خودرو تهاجمی‌تر و تنومندتر از سلف خود به نظر می‌رسد. همچنین با وجود دماغه‌ای شیب‌دارتر و جلوپنجره‌ای بزرگ‌تر، ونتیج 2019 نمای وحشی‌تری دارد.


در داخل نسل جدید ونتیج نیز شاهد کابینی متفاوت و البته کاملاً مدرن هستیم. در اینجا در کنسول مرکزی الهاماتی از مدل DB11 گرفته شده است اما کنترل‌کننده‌ها با ترکیب آبشار مانندی طراحی شده‌اند مانند کنترلرهای گیربکس که در یک قسمت مثلثی شکل تعبیه شده‌اند. در کابین ونتیج حتی قسمت پایینی غربیلک فرمان هم به‌صورت صاف طراحی شده تا فضای پای راننده بیشتر شود.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، در ونتیج جدید از پیشرانه 4 لیتری V8 توئین توربو مرسدس-آام‌گ استفاده شده است اما این موتور به‌طور خاص برای نیازهای ونتیج تنظیم شده است. این پیشرانه در ونتیج 510 اسب بخار قدرت و 685 نیوتن متر گشتاور دارد که توسط یک گیربکس هشت سرعته ی اتوماتیک ZF انتقال پیدا می‌کند. البته گفته شده که بعداً یک گیربکس دستی هم ارائه خواهد شد.

نظرات کاربران

نظر و پیشنهاد شما

{{message}}