Your browser does not support JavaScript!
170 3 دی 96

RS رنو مگان

RS رنو مگان
RS رنو مگان
RS رنو مگان

رقابت در بازار هاچ‌ بک‌ اسپرت هر روز در حال داغ‌تر شدن است و رنو نیز برای اینکه از قافله عقب نماند، نسل بعدی خودروی مگان RS را معرفی کرده است.  این هاچ‌بک داغ فرانسوی به بسیاری از فناوری‌های جدید و یک پیشرانه ی بنزینی توربوشارژ جدید مجهز شده و برای اولین بار با دو گزینه ی گیربکس مختلف ارائه می‌گردد. این خودرو تنها به‌صورت پنج‌در عرضه می‌شود و این در حالی است که نسل قبلی این خودرو به‌عنوان یک خودروی کوپه دو در شناخته می‌شود.

از بارزترین مشخصات رنو مگان RS ۲۰۱۸ می‌توان به کمک ‌فنرهای هیدرولیک این خودرو اشاره کرد که در هر دو محور جلو و عقب از آن‌ها استفاده شده است. فشار داخلی این کمک‌فنرها می‌تواند بسته به نوع رانندگی تغییر کند. ضمن اینکه زاویه‌ی چرخ ‌های عقبی می‌تواند توسط سیستم 4 Control تغییر کند و به این ترتیب چسبندگی و پایداری خودرو در تمامی شرایط در بهترین حالت قرار دارد.
سیستم 4 Control در خودرو مگان GT به‌صورت استاندارد عرضه می‌شود و بسته به سرعت اتومبیل، کارکرد آن می‌تواند تغییر کند؛ به‌طوری که تا سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت چرخ‌های عقب در جهت خلاف چرخ‌های جلو فرمان می‌پذیرند؛ اما با گذر از سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت، چرخ‌های عقب به شکل موازی با چرخ‌های جلو زاویه می‌گیرند و این شرایط تا سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت ادامه دارد.

خودروی رنو مگان RS جدید به یک پیشرانه بنزینی توربوشارژ مجهز است که ۱.۸ لیتر حجم دارد. این پیشرانه را پیش از این در خودروی آلپاین A-110 نیز دیده بودیم. این پیشرانه که روی نسخه پایه مگان RS از سال آینده عرضه خواهد شد، چهار سیلندر دارد و می‌تواند ۲۸۳ بخار قدرت در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه و ۳۹۰ نیوتون متر گشتاور در ۲۴۰۰ دور بر دقیقه تولید کند اما مگان RS برای سال ۲۰۱۸ یک‌ نسخه‌ی قوی‌تر نیز دارد که از ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن‌متر گشتاور بهره می‌برد. مدل قدرتمند خودرو همچنین از رینگ ‌های بزرگ ۱۹ اینچی به‌صورت استاندارد استفاده می‌کند.

نظرات کاربران

نظر و پیشنهاد شما

{{message}}