Your browser does not support JavaScript!
1493 24 بهمن 95

فروش آنلاین خودرو

فروش آنلاین خودرو

امروزه دو مسیر برای معامله خودرو وجود دارد؛ در مسیر سنتی، فرد وارد یک نمایشگاه خودرو می‌شود و با صحبت با فروشنده و بحث درباره شرایط مختلف، معامله را انجام می‌دهد. مسیر دیگری نیز وجود دارد که مجازی بوده و خریدوفروش به‌صورت اینترنتی انجام می‌شود. تجربه خرید آنلاین خودرو بسیار متفاوت است و فرآیند ساده‌ای دارد. همچنین، بسیاری از تعاملات ناخوشایندی که در بازدید فیزیکی از نمایشگاه خودرو پیش می‌آید، در خرید و فروش آنلاین وجود نخواهند داشت. از طرف دیگر، مردم شاید   خودروی خود را به‌صورت آنلاین نخرند اما وقت و انرژی بسیاری را برای جستجو در اینترنت در این زمینه صرف می‌کنند. در خرید آنلاین، خبری از تکنیک‌های سردرگم کننده فروشنده نیست و مشتری کنترل اوضاع را در دست دارد.

یکی از پژوهش‌های انجام‌شده توسط سایت cars.com نشان می‌دهد که خریداران خودرو حدود 3/5 ماه در بازار به دنبال خودروی موردنظر خود می‌گردند که بیشتر آن در اینترنت انجام می‌شود. طی این مدت، آن‌ها اطلاعاتی را درزمینه سازندگان، انواع مدل‌های خودرو و نمایندگی‌ها جمع‌آوری می‌کنند و وقتی به نمایندگی مراجعه می‌کنند تمامی اطلاعاتی که از منابع آنلاین در دسترس بوده نظیر سایت سازنده، شبکه‌های اجتماعی و نقدها را در اختیار دارند. گاهی، اگر نقدهای موجود مناسب نباشد، فرد حتی به نمایندگی هم نمی‌رود و از خرید آن خودرو صرف‌نظر می‌کند. بنابراین، حضور مثبت و تأثیرگذار نمایشگاهیان و نمایندگی‌های خودرو در فضای آنلاین بسیار مهم است. مهم‌ترین عامل برای انتخاب محل خرید خودرو، خدمات خوب و قابل‌اطمینان است که فضای مجازی، این اطلاعات را در اختیار خریداران می‌گذارد.

میدانید فروشندگان آنلاین خودرو از کجا می‌آیند؟ ازقضا، این‌ها همان نمایندگی‌ها و نمایشگاه‌دارانی هستند که افراد از ملاقات با آن‌ها هراس دارند. بیشتر خریداران آنلاین، یا به دنبال راحتی و یا به دنبال مقایسه هستند و نمایندگی‌ها می‌دانند که برای گسترش بازار خود باید این امکانات را در اختیار مشتریان بگذارند.

بعدازاینکه جستجوی آنلاین اولیه برای خودرو به اتمام رسید و خودروهای قابل‌خرید با توجه به بودجه و سایر پارامترها مشخص شدند، نوبت به تصمیم‌گیری در مورد انتخاب مدل می‌رسد. حال باید میزان رضایت مشتریان از محصول، مصرف سوخت، امنیت و اعتبار آن‌ها را سنجید.

خیلی از افراد این‌گونه تصور می‌کنند که اگر از یک نمایندگی یا نمایشگاه به‌صورت آنلاین خرید کنند، باید برای کسب خدمات گارانتی به همان محل مراجعه نمایند، درصورتی‌که این تفکر اشتباه است. خودرو، توسط شرکت سازنده گارانتی می‌شود، نه توسط یک نمایندگی یا نمایشگاه خاص!

حتی اگر بعد از جستجوی آنلاین تمامی الزامات موردنیاز یک خودرو مورد تائید باشد، همچنان نیاز به تست خودرو احساس می‌شود. ممکن است رنگ داخلی شبیه چیزی که در سایت مشاهده کردید، نباشد یا نکات دیگری در آن وجود داشته باشد که در اینترنت نیست. از طرف دیگر، همه افراد قد و وزن مشابهی ندارند، پس اهمیت دارد که فضای کافی در خودرو برای رانندگی یا نشستن وجود داشته باشد.

آخرین مرحله در خرید اینترنتی، مقایسه قیمت‌ها است. این امر فقط مربوط به مقایسه پیشنهادهای مختلف نمی‌شود بلکه باید این پیشنهادها را با قیمت اصلی خودرو سنجید. اینجاست که اینترنت در اینجا هم ارزش خود را نشان می‌دهد.  در پایان به خاطر داشته باشید که:

یکی از نکات جالب اینجاست که در خرید آنلاین خودرو، خانم‌ها احساس قدرت بیشتری دارند. به‌طور سنتی این‌گونه بود که مردان تأثیر بیشتری را در این صنعت دارند، اما اینترنت باعث شده که این روند تغییر قابل‌توجهی داشته باشد. خانم‌ها از خریداران عمده خودرو هستند؛ آن‌ها سالیانه 200 میلیارد دلار صرف خرید خودرو می‌کنند. همچنین بر 80 درصد از خرید خودروهای جدید تأثیرگذار هستند. این اعداد بسیار شگفت‌آورند و همه این‌ها به این دلیل است که خانم‌ها قدرت بیشتری در مذاکره به‌صورت مجازی دارند.

مشتریان قبل از اینکه به نمایندگی یا نمایشگاه مراجعه کنند درباره گزینه‌های مختلف خرید جستجو می‌کنند.
نمایندگی‌ها (همچنان) مراکزی هستند که فروش خودرو را نهایی می‌کنند.
دلالان غیرقابل‌اعتماد خودرو، در آینده‌ای نزدیک به خاطرات می‌پیوندند.
موبایل و فضای مجازی نحوه خرید خودرو را تغییر داده است.
خانم‌ها خیلی سریع در حال تبدیل‌شدن به مهم‌ترین بخش از فروش خودرو می‌شوند.
این‌ها نکاتی جامع و کوتاه درباره خرید آنلاین خودرو بود اما در کشور ما نیز چند سالی است که استفاده از اینترنت برای خریدوفروش خودرو رواج یافته است. افراد با درج آگهی فروش خودروی خود دروب‌سایت‌هایی خاص، اقدام به فروش مستقیم خودرو می‌نمایند و (گاهی اوقات) دلالی دراین‌بین وجود ندارد. البته پرداخت وجه به‌صورت اینترنتی نیست و در محل صورت می‌گیرد؛ اما نقش دنیای آنلاین در خرید خودرو را برجسته کرده است. همچنین برخی از خودروسازان نیز امکان خرید آنلاین را فراهم کرده‌اند که البته تا رسیدن به سطح مناسب، راه زیادی را در پیش دارند.

نظرات کاربران

نظر و پیشنهاد شما

{{message}}