Your browser does not support JavaScript!
263 17 مرداد 96

پورشه پانامرا اسپرت توریزمو

پورشه پانامرا اسپرت توریزمو
پورشه پانامرا اسپرت توریزمو

اسپرت توریزمو تا حد زیادی به نسخهٔ کانسپت خود شباهت دارد درحالی‌که قابلیت استفاده و کارایی بیشتری را به خانوادهٔ نسل دوم پانامرا اضافه می‌کند. البته این خودرو را نمی‌توان یک استیشن دانست. تفاوت ظاهری پانامرا اسپرت توریزمو با نسخهٔ معمولی با یک نگاه بلافاصله قابل‌تشخیص است.در این مدل از ستون B به بعد، سقف خیلی بیشتر از نسخهٔ سدان امتداد پیدا کرده است. این امر موجب افزایش فضای سر سرنشینان عقب و همین‌طور ایجاد استایلی مانند خودروهای شوتینک بریک شده است. اما غیر از این‌ها، فضای بار پانامرا اسپرت توریزمو نیز به 520 لیتر افزایش پیدا کرده که حتی در صورت خواباندن صندلی‌ های عقب به 1390 لیتر می‌رسد؛ اما همانند پانامرا سدان، اسپرت توریزمو هم 5.05 متر طول و 1.94 متر عرض دارد ولی ارتفاع آن 5 میلی‌متر بیشتر است. همچنین این سقف جدید موجب شده که ظرفیت سرنشین پانامرا برای اولین بار از چهار نفر به پنج نفر افزایش پیدا کند؛ یعنی در این نسخه در عقب بجای دو نفر حالا سه نفر می‌توانند بنشینند که پورشه این آرایش را 4+1 نامیده است.یکی دیگر از ویژگی‌های جالب پانامرا اسپرت توریزمو اسپویلر عقب فعال آن است. این اسپویلر که در نسخهٔ معمولی پانامرا هم وجود دارد، بسته به #سرعت حرکت و تنظیمات رانندگی، سه حالت مختلف را ارائه می‌کند. به‌عنوان‌مثال، در سرعت‌های بیش از 170 کیلومتر در ساعت، یک درجه تغییر جهت می‌دهد و یا هنگامی‌که سقف پانوراما باز است برای به حداقل رساندن صدای باد در داخل کابین، به‌طور خودکار در زاویهٔ 26 درجه تنظیم می‌شود.

در ابتدا، پانامرا اسپرت توریزمو در پنج نسخهٔ مختلف عرضه خواهد شد که عبارت‌اند از 4 با 330 اسب_بخار قدرت، 4S با 440 اسب بخار قدرت، 4S دیزل با 422 اسب بخار قدرت، 4 E-Hybrid با 462 اسب بخار قدرت و توربو با 550 اسب بخار قدرت. همان‌طور که مشخص است، مدل توربو بالاترین نسخهٔ اسپرت توریزمو محسوب می‌شود که مجهز به یک پیشرانه 4 لیتری V8 توئین توربو است. 

نظرات کاربران

نظر و پیشنهاد شما

{{message}}